
Bijzondere personeelsstrategie bij FMJ
Bijzondere personeelsstrategie bij FMJ Group
Het jaar 2024 kent een uitdagende markt. Dat ligt dan met name in het beperkte aantal mensen dat op de markt beschikbaar is.
FMJ's eigen 'kweekvijver'
Nu helpt het dat de onderneming, in 2006 gestart met de voorletters van de namen van de drie oprichters Frank, Marius en Jaap, een eigen strategie heeft ontwikkeld als het gaat om het personeelsbeleid. Dennis legt uit: “Ten eerste is het zo dat alle leidinggevende techneuten, de supervisors, in dienst van FMJ zijn. Dat moeten eigen mensen zijn in onze filosofie, opdat we de kwaliteit die we willen leveren, en die de opdrachtgever van ons verwacht, kunnen waarborgen.”
Meerdere bv's in eigen marketsegment of regio
Een ander principe waar FMJ aan vasthoudt is het onderbrengen van activiteiten in eigen bv’s, als die betreffende bedrijfsonderdelen te groot worden. “We baseren ons op de filosofie van Eckart Wintzen,” vertelt Nossent. “Wintzen, die software-bedrijf BSO liet uitgroeien van een eenmanszaak tot een multinational, was ervan overtuigd dat een bedrijf het best werkt als een afdeling niet groter is dan ongeveer vijftig medewerkers. Wordt een grotere omvang bereikt, dan gaat een deel als een nieuwe zelfstandige ‘cel’ verder.”
Op die manier werkt FMJ Group ook. “Het gaat om een groot aantal bv’s die zich richten op een eigen marktsegment of een eigen regio.” Dat brengt volgens Nossent met zich mee dat opdrachtgevers persoonlijk contact ervaren, dat er weinig overhead is en dat mensen met plezier bij het bedrijf werken.
“Het behoud van personeel is heel belangrijk, en daar slagen we enorm goed in."
Klaar voor een carrière in de elektrotechniek?
Wij zoeken versteking voor ons team. Heb jij zin in een nieuwe uitdaging?
Bekijk vacatures | Stuur een open sollicitatie
Blijf op de hoogte
Volg ons op onze social media kanalen voor het laatste nieuws over werkplezier, carrièrekansen, projecten en ontwikkelingen binnen FMJ Group.
LinkedIn | Instagram | Facebook